FANDOM

Night Tree in Forest

Przepełnione magią nocne drzewo jest często jednym z symboli uniwersum

Nexus Uniwersum to dzieło autorstwa CreationKeepera. Jest to chyba najbardziej porąbany świat w całej jego twórczośc. Akcja rozgrywa się w naszym świecie, w XLI wieku, ale jest trochę inaczej - panuje tutaj istne wymieszanie wszelkiej fantastyki, od low fantasy, aż po science fantasy. Cały wszechświat składa się z różnorakich wymiarów, połączony tak zwanym Gwiezdnym Metrem (sieć Mostów Einsteina-Rosena, portali międzywymiarowych oraz innych teleportów umożliwiających podróż do innej galaktyki w mniej niż minutę). Jednak mimo istnienia innych wymiarów, niemożliwe jest wędrowanie do alternatywnych rzeczywistości, a to ze względu na pewne bariery, jakich nie udało się znieść naukowcom

Historia

Świat ten został stworzony przez Żywioły Pierwotne, potężne frakcje, zdolne władać siłami potężniejszymi niż magia i z technologią wykraczającą poza nasze rozumowanie, niepotrzebujące naszych surowców. Mają swoich wybrańców i dają im często nadprzyrodzone moce, czyniąc z nich Arkanistów, a najbardziej decydujących o świecie - Arkanostratami.

Kultura

Cała kultura jest różnorodna - od faszystowskich gatunków, aż po demokratyczne istoty rozumne wszechświat jest bardzo zróżnicowany. Nawet mimo podobieństwa klasy społeczne są bardzo od siebie różne, zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie. Inaczej ubrana chodzi szlachta ludzka, a inaczej elfia.

Językiem międzynarodowym jest Wspólny, czyli angielski z różnymi słowami z innych języków Ziemi, jak francuski, rosyjski, chiński, arabski, hiszpański, niemiecki, polski, japoński, hinduski, portugalski i włoski. Dwanaście języków tworzy owy dialekt i jest spisany w formie alfabetu syntetycznego aurebesh, bowiem pomysł na to miał jeden z fanatycznych fanów Gwiezdnych Wojen. Wiele jednak wskazuje na to (prawdopodobnie to zbieżność albo nie), że taki język istniał od czasów Reinkarnatów.

Technologia

Technologia znacząco przekracza nasze rozumowanie - rasy są w stanie budować własne planety z samodzielnym ekosystemem, stworzyć w ciagu tygodni drapacze chmur, a nawet stworzyć miejsca do zamieszkania tam, gdzie nie mogło według wielu naukowców istnieć życie. Oprócz zaawansowanej technologii w parze z nią idzie często potężna magia (magia powstaje, jeśli w organizmie jest wystarczająco dużo potrzebnego kamienia - manarudy) i psionika (pochodzi od fal psionicznych mózgu i pozwala niemagom na dokonywanie tego samego, co magom).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki